02 juli, 2018

Sentia opnieuw 100% Outsourcing Recommendation Score!

alt text image

Sentia heeft voor het vierde jaar op rij deelgenomen aan het Giarte Outsourcing Performance Benchmark onderzoek. Tijdens dit onderzoek is Sentia getoetst op de manier waarop zijn klanten de dienstverlening ervaren en scoort voor de derde keer op rij een Outsourcing Recommendation Score van 100%. Sinds 2002 houdt Giarte dit Benchmark onderzoek, dat bekend staat als het grootste onderzoek over IT outsourcing in de Nederland. Alle resultaten van dit onderzoek zijn 28 juni jl. gedeeld tijdens de Outsourcing Performance Day in Bussum.

Tijdens het onderzoek is gekeken naar de waardering van de relatie tussen de service provider en haar klanten. De basis voor dit onderzoek is de waardering van de relatie met de service provider, waarin naast de technische oplossing een groot belang aan de kwaliteit van deze relatie wordt toegedicht. Binnen deze klantorganisaties zijn senior managers ondervraagd om tot de totaalscores te komen. Totaal zijn er dit jaar 24 klanten van Sentia geïnterviewd.

 

De afgelopen jaren viel Sentia onder de peergroup ‘medium size’ organisaties, maar dit jaar viel Sentia voor het eerst onder de ‘large size’ organisaties. In deze peergroup scoort Sentia opnieuw een hoge waardering. Met een totale score van 33% aan Superfans staat Sentia op de tweede plek in haar peer-group van gespecialiseerde managed services providers. Superfans zijn die klanten die als uitgesproken ambassadors Sentia aanbevelen in hun netwerk. Daarnaast scoort Sentia voor het derde jaar op rij een Recommendation score van 100%, wat betekent dat door de klanten van Sentia alleen positieve beoordelingen zijn afgegeven. Alle klanten waarderen Sentia met een 7,9 het gebied van tevredenheid; een cijfer dat ook tot de hoogste twee in de peer-group behoort.

 

Daarnaast wordt als belangrijkste kwaliteit de bereidheid van Sentia in zijn dienstverlening met een 8.1 als zeer goed ervaren en gewaardeerd. Op de trust scores scoort Sentia gemiddeld 73% en per indicator scoort Sentia het hoogste op de bekwaamheid met een percentage van 78%.

 

Ook dit jaar heeft Sentia een sterke ontwikkeling doorgemaakt en hebben wij weer een positieve beoordeling mogen ontvangen van onze klanten. Wij zijn onze klanten dankbaar. Tevens zijn wij trots op alle Sentians die zich elke dag inzetten deze optimale score te waarborgen.

Vragen?

Wij helpen u graag

Bij Sentia hebben wij een toegewijd team dat altijd bereid is uw vragen te beantwoorden!

Contact